Mijn eerste ervaring in de hospitality- en vrijetijdssector was in de bioscoopsector toen ik voor Kinepolis Group begon te werken als Theatre Manager in Kinepolis Poznań (Polen). Een heel uitdagende rol, waarin ik de eindverantwoordelijkheid had voor het grootste bioscoopcomplex van Europa. Een zeer brede rol ook, met de focus op human resources, operations, B2C en B2B marketing en sales, boeking en programmering en financiën. Tegen het einde van mijn driejarig verblijf waren we er in geslaagd om de bezoekcijfers met meer dan 25 procent naar boven te halen en het hoogst gewaardeerde complex te worden op operationeel gebied binnen de hele Group.
Vervolgens ben ik binnen Kinepolis Group een nieuwe uitdaging aangegaan in België als Operations Manager Belgium East, met de operationele verantwoordelijkheid voor 6 bioscopen; daarna ben ik National Theatre Manager geworden met de operationele verantwoordelijkheid voor alle 11 Belgische bioscopen. Zeer uitdagende rollen, gericht op het ontwikkelen van de Theatre Managers en hun teams. Ik zorgde mee voor het invoeren van operationele en financiële benchmarking en het opzetten van een geheel nieuwe organisatiestructuur voor de bioscopen. In deze periode hebben we ook enkele zeer uitdagende projecten gerealiseerd, zoals de overstap van vrije zitplaatsen naar genummerde zitplaatsen en de overstap van het fastlane concept voor Food & Beverage en Merchandising naar het browsing area concept. De ontwikkeling en opening van het nieuwe bioscoopcomplex in Oostende was ook een mooie realisatie.
Het volgende hoofdstuk in de hospitality- en vrijetijdssector bracht me bij de themaparkensector, met name bij Plopsa Group. Als Operations Director was ik verantwoordelijk voor de operationele aansturing van de 5 themaparken in België, Nederland en Duitsland. In deze rol lag de focus op het ontwikkelen van de Operations Managers van de themaparken. Belangrijke projecten waren het opzetten van een nieuw organisatiemodel voor de buitenparken en het introduceren van een nieuw planningsmodel in relatie tot de verwachte bezoekersaantallen voor alle betrokken operationele afdelingen. Een zeer uitdagend project was de uitwerking en implementatie van een uniform beleid voor het omgaan met bezoekers met een beperking, dat in nauwe samenwerking met diverse belangengroepen en overheidsinstanties tot stand is gekomen.
Mijn laatste ervaring in loonverband bracht me bij Comics Station Antwerp, een stand-alone indoor themapark in Antwerpen. Als Crisismanager was ik verantwoordelijk voor een volledige turnaround van het park op organisatorisch, operationeel en commercieel vlak. Dat hebben we gerealiseerd door het aantrekken van een quasi volledig nieuw managementteam en een wijziging van het operationele model om de operationele kosten drastisch te reduceren. Tegelijkertijd werden de bezoekersaantallen sterk verhoogd door het opzetten van samenwerkingen met verschillende externe salespartners. Daarna hebben we een volledige rebranding doorgevoerd en hebben we de mogelijkheden van het park inzake B2B uitgewerkt en in de markt gezet.
Sinds begin januari 2019 ben ik voltijds actief als Zelfstandig consultant / Trainer / Coach voor de hospitality- en vrijetijdsindustrie, waarbij ik bedrijven in de sector ondersteun op operationeel en strategisch niveau. In de afgelopen jaren heb ik bij verschillende bedrijven opdrachten uitgevoerd, een aantal kortlopende en een aantal van langere duur.
Sedert 2021 mag ik mijn ervaring ook doorgeven aan studenten bij Thomas More Hogeschool in Mechelen, waar ik ‘Business Planning’ en ‘International Leisure Development’ doceer binnen de Bachelors (International) Media & Entertainment Business en ‘Management Skills’ binnen de Bachelor International Tourism & Leisure.